Pagina's

zaterdag 25 september 2010

Lekkere Lever

9 september

Gisteren naar internist en maag-lever-darmdokter voor de uitslag van diverse onderzoeken.Helemaal goedgekeurd. Waarschijnlijk bloeding in dikke darm gehad. Wil de darmenman dan nog een extra onderzoek naar doen, want het kan zijn dat door de ascal er een kwaadaardig poliepje is gaan bloeden. Ik heb gezegd, mooi...wachten we lekker mee tot mijn hart er ook tegen kan. Hij begon erg te lachen was het daar helemaal mee eens.

Darmenman gaf gelijk ook maar de uitslagen die de internist uurtje later ook zou geven, want daaruit bleek dat ik toch die week zo'n 1,5 liter bloed verloren had. Godnondedju, dacht ik, dat is wel meer dan een kopje! No wonder dat ik zo bleek zie, hoofdpijn heb en duizelig ben. Overmorgen mag ik dan aan een ijzerinfuus, gaat sneller en geeft geen verstoppingsklachten.

Vervolgens naar de internist. Eigenlijk zou dat nog een uur duren, maar de secretaresse zag dat ik er al was, dus was ik een uur eerder aan de beurt. Goed geregeld. De leverwaarden, die al 4 jaar te hoog zijn, waren heel erg aan het verbeteren en van een vergrote of vervette lever, zoals vorig jaar november nog, was op de echo geen sprake meer. Dus ik mag van hem onder het mes.
Vanavond verwacht hij nog meer onderzoeksuitslagen, maar geen bijzonderheden. If wel, belt hij me. Prima!

Daarna was ik dus 2 uur te vroeg voor de regiotaxi, die ik belde en 5 minuten later was ik op weg naar huis. Dat is weer wat anders dan 1,5 uur wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten